IMG_0781

Patricija Šulin: »Drugi tir je pomemben, vendar ne za vsako ceno«

image_pdfimage_print

Evropska poslanka Patricija Šulin, nadomestna članica Odbora za promet in turizem v Evropskem parlamentu, se je danes odzvala na predlog zakona o drugem tiru, ki ga je na včerajšnji seji sprejela  Vlada RS. Po mnenju Šulinove je dobra prometna infrastruktura pomembna za slovensko gospodarstvo in njegov nadaljnji razvoj. »Ugotovitve nedavne študije o povezanosti in dostopnosti prometne infrastrukture v srednji in vzhodni Evropi, ki je bila narejena za Evropski parlament so jasne. Manjkajoči drugi tir je opredeljen kot ena od treh glavnih pomanjkljivosti na petih ključnih prometnih koridorjih, ki potekajo po srednje in vzhodno evropskih državah«, je dejala Šulinova.

 

Patricija Šulin poudarja, da je odprava prometnih zastojev tako v potniškem kot tovornem prometu ter ustvarjanje pogojev za konkurenčni promet eden od ciljev bele knjige Evropske komisije o prometu. »Eden od ključnih strateških usmeritev in ciljev EU na področju prometne politike je tako vzpostavitev funkcionalnega in multimodalnega »osrednjega omrežja« TEN-T na ravni EU do leta 2030, skupaj z visokokakovostnim in visokozmogljivim omrežjem do leta 2050 ter povezanimi informacijskimi storitvami« je jasna evropska poslanka.

 

»Drugi tir je pomemben, predvsem v luči nadaljnjega razvoja Luke Koper, vendar ne za vsako ceno. Predlog zakona o drugem tiru je površen, nedodelan, brez jasne finančne konstrukcije in kot tak predstavlja zelo veliko tveganje, da pride do podobne podražitve projekta, kot smo mu bili priča v primeru Teš 6. Vlada RS predlaga sprejem zakona po nujnem postopku kar je nedopustno, saj tako pomemben zakon s področja državnih investicij vsekakor mora biti podvržen široki javni razpravi civilne družbe, strokovne javnosti in politike«, je kritična Šulinova.

 

Po mnenju Patricije Šulin, ki je tudi nadomestna članica Odbora za nadzor proračuna v Evropskem parlamentu, je potreben tudi učinkovit nadzor nad porabo evropskega denarja. »Projekt izgradnje drugega tira predvideva tudi pridobitev 250 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev. Potrebujemo dober in učinkovit nadzor tudi nad porabo evropskih sredstev. Bojim se, da se predlog zakona o drugem tiru premalo posveča stroškovnemu delu projekta in je tudi zaradi tega nesprejemljiv, je jasna evropska poslanka Patricija Šulin.