23795095_2049126718657672_2758498986939301050_n[2]

Patricija Šulin za oživitev železniškega vozlišča med Novo Gorico in Gorico

Evropska poslanka se je zavzela za čimprejšnjo uvedbo potniških vlakov med obema Goricama. Tako bi lahko potniki iz Slovenije nemoteno nadaljevali pot proti Trstu, Benetkam in Rimu.

Na predlog evropske poslanke Patricije Šulin je v ponedeljek, 20. novembra 2017, v Novi Gorici potekala novinarska konferenca, ki jo je organizirala Informacijska pisarna Evropskega parlamenta v Sloveniji. Tema novinarske konference je bila čezmejno sodelovanje na primeru oživitve železniškega vozlišča Gorica-Nova Gorica-Šempeter-Vrtojba, na njej pa so sodelovali tudi vsi trije župani omenjenih občin.

 

Patricija Šulin se je uvodoma vsem sodelujočim zahvalila za sodelovanje, ki so ga skupaj začrtali med nedavnim obiskom v Bruslju. »Zdelo se mi je pomembno, da odpremo to razpravo v širšem kontekstu,« je dejala poslanka in se zahvalila za prisotnost tudi številnim novinarjem.

»Železniško vozlišče med Novo Gorico, Gorico in Šempetrom Vrtojbo je bilo omenjeno tudi v evropskem parlamentu na odboru za transport in turizem, ki je izvedel študijo glede racionalizacij železniških povezav, to železniško vozlišče je vključeno med 15 najpomembnejših manjkajočih evropskih železniških povezav,« je pojasnila evropska poslanka in opozorila, da med Ljubljano in Trstom, med Novo Gorico in Gorico ter naprej do Benetk ni nobene povezave s potniškimi vlaki. »Železniška povezava med temi kraji pa je nujna za izboljšanje turistične in poslovne dostopnost Slovenije in za vzpodbujanje trajnostne mobilnosti na regionalnem področju,« je še dodala Šulinova.

Dotaknila se je tudi pridobivanja evropskih sredstev, za področje transporta jih na voljo nekaj več kot 26 milijard evrov, do katerih je upravičena tudi Slovenija, v kolikor bi jih uspešno črpala iz kohezijskih skladov.

Patricija Šulin je spomnila na dejstvo, da so potniški vlaki med Novo Gorico in Gorico vozili nemoteno v času železne zavese, dokončno pa je bila povezava opuščena šele po osamosvojitvi Slovenije. Na trgu pri novogoriški železniški postaji je potekala tudi slovesnost ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo 1. maja 2004 z navzočnostjo takratnega predsednika Evropske komisije, kar je svojevrsten paradoks, o katerem Šulinova pravi: »Od ogromno lepih besed v zvezi s tem dejanj še ni bilo.«

Evropska poslanka je prepričana, da bi Slovenija morala Bohinjsko progo uvrstiti med prioritete Strategije razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030, na ta način bi lahko počrpala evropska sredstva, pristojno ministrstvo pa te proge žal ni uvrstilo med potenciale. »Želim povedati, da tukaj ni ovira Bruselj, ampak je ovira naše ministrstvo, na katerega želim nasloviti tudi to pobudo, da se v Strategijo razvoja prometa do leta 2030 vnese kot prioritetno progo tudi to mednarodno progo,« kar bi po njenem prepričanju vzpodbudilo čezmejno sodelovanje med Italijo, Avstrijo in Slovenijo.

Več na: https://www.sds.si/novica/patricija-sulin-za-ozivitev-zelezniskega-vozlisca-med-novo-gorico-gorico-14836